Dünyada en çok oynanan 10 oyun hangi yazılım dilleriyle yazılıyor ?

    1.) Minecraft: Java, C++

    Minecraft, Mojang Studios tarafından geliştirilen ve dünya genelinde milyonlarca oyuncu tarafından oynanan popüler bir sandbox oyunudur. Oyunun orijinal sürümü Java programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir. Ancak oyunun bazı bölümleri, performansı artırmak ve optimize etmek için C++ diliyle de yazılmıştır.

    i?id=01103f1a42f3e90d0186956aea300d4c89fe0a41 9211711 images thumbs&n=13

    2.) Grand Theft Auto V: C++, Lua

    Rockstar Games’in büyük başarı elde eden açık dünya aksiyon-macera oyunu Grand Theft Auto V (GTA V), C++ programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir. Oyunun senaryo ve oyun içi betikleri ise Lua programlama diliyle yazılmıştır.

    i?id=afa24be44f571954bdaef6525186aa50be4b181f 7629136 images thumbs&n=13

    3.) Fortnite: Unreal Engine, Blueprints

    Fortnite, Epic Games tarafından geliştirilen ve Battle Royale oyun türünün popüler bir örneği olan bir oyunudur. Oyunun temeli Unreal Engine adlı oyun motoruna dayanır ve bu motor C++ diliyle yazılmıştır. Oyunun oynanış mekaniği ve oyun içi etkileşimleri ise Unreal Engine’in görsel betikleme sistemi olan Blueprints kullanılarak tasarlanmıştır.

    i?id=c745405ef5c4bdb4dc428cd54a96f40553cf97bd 10355097 images thumbs&n=13

    4.) PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG): C++

    PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), Battle Royale türünün öncülerinden biridir. Oyun, C++ programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir ve Epic Games’in Unreal Engine oyun motorunu temel alır.

    i?id=da2e2593ddc158dfc2cc1db4b8b71b83ecd4b803 9182312 images thumbs&n=13

    5.) League of Legends: C++, C#

    League of Legends (LoL), Riot Games tarafından geliştirilen ve dünya çapında büyük bir oyuncu kitlesi bulunan bir MOBA (Çok Oyunculu Çevrimiçi Savaş Arenası) oyunudur. Oyunun çekirdek bileşenleri ve performans kritik bölümleri C++ diliyle yazılmıştır. Oyunun kullanıcı arayüzü ve istemci tarafı ise C# programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir.

    i?id=4eedb2059d177cf65855d0e2c69cf6a42bf5b102 8999179 images thumbs&n=13

    6.) Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO): C++

    Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Valve Corporation tarafından geliştirilen ve Counter-Strike serisinin en son oyunudur. Oyun, kaynak kodunun büyük bir kısmı C++ diliyle yazılmış olan Source oyun motoru üzerine inşa edilmiştir.

    i?id=3f349c2ba81beab8c3c0cac3ae22a54351008508 7909006 images thumbs&n=13

    7.) World of Warcraft: C++

    World of Warcraft (WoW), Blizzard Entertainment tarafından geliştirilen ve dünyanın en popüler MMORPG (Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunu) oyunlarından biridir. Oyun, C++ programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir ve Blizzard’ın özel bir oyun motoru olan WoW Engine üzerine kurulmuştur.

    i?id=d05fe49a6ed88cddfd632d2ced4fe29144cf2082 9147461 images thumbs&n=13

    8.) The Legend of Zelda: Breath of the Wild: C++

    The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Nintendo tarafından geliştirilen ve Nintendo Switch konsolu için çıkış yapan bir aksiyon-macera oyunudur. Oyunun temeli C++ programlama dili kullanılarak geliştirilen Nintendo’nun özel oyun motoru olan Eğimli Eşzamanlı Motoruna dayanır.

    i?id=48368b6ae1ef7cccda7c60fdf841720bbfa23fe8 8219563 images thumbs&n=13

    9.) Overwatch: C++

    Overwatch, Blizzard Entertainment tarafından geliştirilen ve takım tabanlı bir birinci şahıs nişancı oyunudur. Oyun, C++ diliyle yazılmış olan Blizzard’ın özel oyun motoru ile çalışır.

    i?id=c570b8ad7a8aa7227b839080f8362269273f979d 8960812 images thumbs&n=13

    10.) Call of Duty: Modern Warfare: C++

    Call of Duty: Modern Warfare, Activision tarafından yayınlanan popüler bir birinci şahıs nişancı oyunudur. Oyun, Infinity Ward tarafından C++ programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir.

    i?id=8ed6c002999e63f6d7d6b30d559a67f37aa89350 9182238 images thumbs&n=13
    • Bu listede yer alan oyunlar, popülerliklerine ve oynanabilirliklerine bağlı olarak farklı programlama dilleri kullanılarak geliştirilmiştir. Yazılım dilleri, geliştiricilerin oyunların performansını, güvenilirliğini ve kullanıcı deneyimini optimize etmek için tercih ettikleri araçlardır.

    Emir Şen

    Merhaba , Ben Emir . Beykent Üniversitesi İşletme bölümü 3. sınıf öğrencisiyim . Aynı zamanda İstanbul Üniversitesi'nde açıktan Yönetim Bilişim Sistemleri 1. sınıf öğrencisi olarak eğitim görmekteyim . TalentCoders'ta web sitesi içerik üreticisi , Discord sorumlusu ve Twitter içerik üreticisi olarak görev alıyorum. Yazılıma ve teknolojiye olan ilgimi sizlerle paylaşmak için burada dikkatimi çeken bilgileri paylaşıyorum .

    İlgili Makaleler

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Başa dön tuşu
    Kapalı

    Reklam Engelleyici Algılandı

    Daha iyi bir TalentCoders deneyimi için lütfen Adblocker eklentilerini devre dışı bırakın.